top of page

Groupe SEB si-a luat angajamentul de a combate emisiile de carbon



Cu peste 360 de milioane de produse vandute in fiecare an la nivel mondial, Groupe SEB a constientizat responsabilitatea pe care o are si a facut ca problema mediului inconjurator sa devina esentiala pentru strategia sa de dezvoltare durabila. Astfel, Groupe SEB s-a angajat sa reduca treptat emisiile de gaze cu efect de sera pentru a atinge neutralizarea carbonului pana in 2050, participand la stoparea procesului de incalzire globala.


Groupe SEB pe lista celor mai renumite companii din cadrul Carbon Disclosure Project


De curand, Groupe SEB s-a alaturat prestigioasei liste din care fac parte cele mai importante companii din cadrul Carbon Disclosure Project (CDP), care evidentiaza cele mai transparente societati in ceea ce priveste raportarea la mediul inconjurator. Groupe SEB a fost recunoscut pentru actiunile sale, reducerea riscurilor climatice si dezvoltarea unei economii cu emisii reduse de carbon. Dintre cele 9.600 de companii evaluate de CDP, doar primele 8% au fost eligibile. Certificarea primita distinge Groupe SEB ca una dintre cele mai implicate companii angajate in efortul de a combate schimbarile climatice.


In 10 ani, Groupe SEB si-a depasit targetul de reducere a amprentei de carbon din activitatile industriale si logistice


Cu mult inainte de intrarea in vigoare a Acordului de la Paris (2015), Groupe SEB s-a angajat ca pana in 2020 sa reduca emisiile de carbon, obtinand urmatoarele rezultate:

- Reducerea consumului de energie cu 30% in uzinele industriale (proces demarat in 2010)

- Cu 40% mai putine emisii de gaze cu efect de sera din transportul produselor si componentelor (proces demarat in 2013)

Obiectivul de a neutraliza carbonul pana in 2050


Dupa un prim set de obiective care au redus emisiile, Groupe SEB a stabilit noi standarde de atins pentru neutralizarea carbonului pana in 2050. In 2016, grupul s-a alaturat initiativei Science-Based Targets (SBT), care incurajeaza marile companii sa isi alinieze obiectivele privind emisiile de gaze cu efect de sera cu recomandarile Grupului Interguvernamental privind Schimbarile Climatice (IPCC), cu scopul de a limita cresterea temperaturii globale medii la 2°C, pana la sfarsitul secolului.

Aceast fapt pozitioneaza Groupe SEB pe lista primelor 100 de companii la nivel mondial si in top 11 companii franceze care si-au aliniat strategia de diminuare a carbonului in urma Acordului de la Paris.

Pentru a-si atinge obiectivele ambitioase, Groupe SEB a stabilit structura unui program corporate si a setat prioritatile:


1. Strategia de reducere a carbonului in productie


Reducerea emisiilor de gaz din atmosfera de la uzinele industriale


Pentru a imbunatati eficacitatea energiei, in 2020, Groupe SEB a testat un sistem de masurare, monitorizare si ghidare al consumului de energie: Energy DSM (digital shop-floor management).

A fost testat pe trei platforme din Franta si va functiona la nivel international din 2021. Utilizand senzorii instalati pe echipament, impreuna cu software-ul de monitorizare si modulele de managament ale energiei, sistemul va determina rapid o actiune corectiva necesara atunci cand sunt detectate anomalii de consum, iar ulterior va incepe sa conduca analize in profunzime cu scopul de a defini mai bine setarile sistemului.


Cresterea aprovizionarii cu energie regenerabila


- Cresterea distributiei de energie regenerabila: utilizarea panourilor solare etc.

- Achizitia de energie regenerabila: Origini Certificate, Certificat de Energie Regenerabila etc.

2. Strategia de reducere a emisiilor de carbon pentru produsele utilizate


● Reparabilitatea produsului

● Utilizarea materialelor regenerabile

● Sensibilizarea clientului in utilizarea corecta a produselor

● Reducerea consumului de energie a produselor (utilizarea materialelor eco si a noilor tehnologii).


Alain Leroy, Vice-presedinte si Senior Executiv, Industry a declarat: “De peste zece ani, am transformat cu succes productia si procesele de inovatie, avand ca scop reducerea impactului asupra mediului inconjurator al fabricilor si platformelor noastre logistice.

Problema schimbarilor climatice ne-a facut sa regandim intreg procesul de productie si sa canalizam investitiile in tehnologii carbon-free. Aceasta noua strategie si scopurile noastre ambitioase au dus la un plan de management al energiei la scara larga. Spre exemplu, am investit intr-un sistem care vizualizeaza si controleaza in timp real cheltuielile de energie, pentru a identifica si reduce consumul. In acelasi timp, folosim mai multa energie regenerabila. Datorita implicarii tuturor angajatilor nostri, suntem pe traiectoria pe care am stabilit-o pentru a reduce amprenta de carbon. Este un drum lung, dar suntem determinati sa reusim”.


Joël Tronchon, Vice-presedinte Dezvoltare Sustenabila, a adaugat: “Constienti de responsabilitatea pe care o avem fata de mediul in care traim, ne-am angajat in aceasta provocare. Am tinut cont de problemele climatice in strategia globala de Dezvoltare Sustenabila si in trecut, ne-am incurajat clientii sa aiba un comportament aliniat valorilor noastre. Protejarea mediului inconjurator este o actiune colectiva, iar din acest motiv, intreaga linie de business Groupe SEB lucreaza zilnic cu furnizorii, clientii si partenerii pentru a participa activ la efortul de limitare a incalzirii globale.“


Despre Groupe SEB

Groupe SEB este lider mondial in diverse categorii de produse SDA si menaj, cu 33.000 de angajati in 2020 si 40 de fabrici, din care 11 in Franta. Groupe SEB detine un portofoliu de 33 de branduri internationale si locale, intre care cele mai cunoscute sunt Tefal, Rowenta, Krups, WMF, Lagostina, Moulinex, iar in 2020 a vandut 360 de milioane de produse in peste 150 de tari.

In Romania, Groupe SEB este prezent cu brandurile Tefal, Rowenta, Krups si WMF.


FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black YouTube Icon

POPULAR POSTS

bottom of page