top of page

Samsung, Lidl si Huawei sunt cele mai puternice branduri in social media din Romania in 2020



Samsung, Lidl si Huawei ocupa primele trei pozitii in editia Top Social Brands 2020. Ele sunt urmate in Top 10 de Coca-Cola, KFC, Vodafone, Banca Transilvania, Telekom, Kaufland si Orange.


Brandurile aflate pe primele locuri ale clasamentului sunt cele care au reusit sa comunice coerent si eficient pe toate canalele care conteaza in randul audientelor lor, insa strategia a fost diferita la fiecare dintre ele.


Samsung a creat prin autenticitate si abordari originale experiente unice pentru comunitatea de utilizatori ai produselor companiei. A construit o platforma de colaborare si content creation cu un grup de influenceri cu valori si pasiuni comune cu ale brandului.

Lidl are una dintre cele mai active pagini de brand din Romania pe Facebook, cu peste 2,1 milioane de fani, unde continutul este produs in proportie de 50% in-house. Si-a crescut puternic in ultimul an comunitatile de pe Instagram si YouTube.


Marta Usurelu

Huawei mobilizeaza influenceri relevanti de lifestyle, tehnologie si fotografie pentru a crea un mix social media atractiv care ofera noi experiente de brand consumatorilor.

"Analizam de 12 ani evolutia brandurilor in social media din Romania si reusim, an de an, sa le evidentiem pe cele care reusesc sa obtina cele mai bune rezultate. Editia de anul acesta confirma inca o data ca perseverenta, creativitatea, inovatia si strategiile pe termen lung sunt cea mai buna masura a performantei", spune Marta Usurelu, Owner, revista Biz.

Rezultatele studiului au fost anuntate ieri in cadrul conferintei Top Social Brands. Topul, aflat la a douasprezecea editie, reuneste 50 de branduri care integreaza cele mai de impact strategii si cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului.


Mai multe detalii despre clasamentul celor 50 de branduri pot fi accesate aici: https://www.revistabiz.ro/top-social-brands-2020/. Studiul poate fi citit integral si in Revista Biz.

Inregistrarea conferintei poate fi urmarita online pe pagina de Facebook Biz: https://www.facebook.com/RevistaBiz/videos/297667628029608/


***

Metodologia studiului

Top Social Brands 2020 este realizat de Biz Market View, divizia de market research a Biz Agency, in parteneriat cu ZeList, si reprezinta rezultatul unei analize complexe a activitatilor desfasurate de brandurile active in social media, in intervalul 1 mai 2019 – 1 mai 2020.

In analizarea performantei brandurilor au fost luate in calcul:

  • Principalele modalitati de prezenta a brandurilor in social media: blog de companie / blog de brand; pagini de Facebook; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Instagram

  • Activitatile de promovare in social media: campanii pe bloguri; campanii cu videobloggeri; campanii cu instagammeri; campanii cu vedete pe blog / vlog, Instagram, Facebook; proiecte speciale online driven; campanii de endorsement

  • Inovatia: prezenta si / sau activitati de marketing / proiecte speciale pe canale de social media care nu sunt mainstream (Snapchat, Tiktok, Reditt, Shazam, Spotify, Waze, Wetransfer, Foursquare, Flipboard, Social Media Chatbot)

  • Alte activitati si initiative relevante: initiator / sponsor la evenimente dedicate industriei de digital; customer care dedicat in social media; proiecte speciale de tipul real time marketing; premii obtinute pentru campanii cu componenta principala de digital in competitii nationale sau internationale.

Inscrierile pentru includerea in Top Social Brands au fost deschise timp de doua luni pentru companiile si agentiile care au dorit sa participe la acest studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse in mod automat in analiza din 2020. Nu au fost incluse in cercetare branduri de media sau activitati de autopromovare desfasurate de agentiile de comunicare.

Top Social Brands 2020 a rezultat in urma ponderarii rezultatelor inregistrate de branduri in doua clasamente preliminare: topul ZeList (aparitii si viewership) – 30% si topul Biz realizat pe baza chestionarelor completate de companii si a cercetarii proprii asupra social media – 70%.


***

Despre Biz Agency

Businessul Biz Agency inglobeaza revista Biz, Biz Events – o divizie puternica de organizare evenimente si conferinte, Biz Storymakers – servicii de content marketing pentru clienti, Biz Market View – o divizie dedicata studiilor de piata si portalul online revistabiz.ro.

Biz este brandul care reuneste o comunitate puternica de oameni de afaceri, atat online, cat si offline.

  • Biz Market View

Divizia de market research s-a impus prin realizarea unor importante studii si topuri in parteneriat cu agentii de research, pe cele mai importante domenii de activitate din Romania: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merita sa lucrezi, Topul agentiilor de PR din Romania, Brand Ro sau BizTech.

  • Biz Events

Divizia organizeaza anual zeci de conferinte de business si evenimente corporate sau gale, transmitand continut relevant in formate inovatoare si atractive pentru publicurile tinta.

  • Revista Biz

Este o voce originala si profesionista a presei de business romanesti. O revista deschizatoare de drumuri, cu proiecte editoriale care aduc valoare cititorilor si comunitatilor de business.

  • Biz Storymakers

Divizia transforma mesajele corporate sau de marketing intr-o poveste valoroasa din punct de vedere al formei si continutului, punand la dispozitia brandurilor toate platformele de comunicare ale Biz Agency.


FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black YouTube Icon

POPULAR POSTS

bottom of page