Blue Air a revenit la profitabilitate in cursul anului financiar 2019, ca urmare a implementarii pro

Bucuresti, 28 octombrie 2019 - Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca dupa numarul de pasageri, anunta rezultatele financiare pentru cele 12 luni incheiate la data de 30 septembrie 2019.
Rezultate financiare*[1]
Profitul operational pentru anul financiar 2019 a ajuns la 8.9 mil. euro (fata de o pierdere operationala de 19 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut), cu un nivel al castigurilor inainte de leasing si amortizare (EBITDAR) de 51 mil. euro;
Profitul net pentru anul financiar 2019 a ajuns la 3.4 mil. euro (inainte de costurile de restructurare a flotei si operatiunilor), fata de o pierdere de 24.4 mil. Euro in aceeasi perioada a anului trecut;
Procentul veniturilor auxiliare din veniturile totale a crescut la 9%, fata de 8% in aceeasi perioada a anului trecut;
Veniturile totale pentru cele 12 luni au ramas la un nivel comparativ cu cele din perioada anterioara, de aprox. 390 mil. EUR (fara taxe de pasageri);
Guvernanta corporativa
O noua echipa la conducere - al carei mandat in formula completa a inceput in luna mai 2019
Mix optim de continuitate in Blue Air si de experienta in domeniul aviatiei si cel financiar;
Calificare excelenta pentru atingerea potentialului financiar al Blue Air;
Angajata sa asigure cresterea profitabila a companiei.
Consiliu consultativ format din personalitati cu vasta experienta si recunoastere in ariile lor de activitate
Structura de consultare independenta, aliniata angajamentului Blue Air pentru cele mai bune practici, cu experienta in industrii representative.
Performanta operationala
Implementarea noului model de activitate ‘Low-Cost, Low Complexity’ cu focus pe lucrurile importante pentru pasageri
Axat pe cresterea veniturilor din produse auxiliare, operatiuni simplificate si costuri reduse
Performanta imbunatatita in ceea ce priveste punctualitatea zborurilor
Mai buna decat a competitorilor directi
Politica centrata pe clienti a condus la o imbunatatire a gradului mediu de incarcare cu pasageri al avioanelor, ajungand la o medie anuala de peste 80% si de peste 90% in timpul verii.
Perspective
Ne concentram pe cresterea organica, cu focus principal pe cresterea gradului de satisfactie al pasagerilor.
Performanta comerciala va fi imbunatatita prin investitii in digitalizare si IT, venituri crescute din produse auxiliare, reinnoirea flotei si control strict al costurilor;
Continuam sa ne bazam pe cei cinci piloni ai performantei noastre: satisfactia pasagerilor, eficienta operationala, implicarea angajatilor, responsabilitatea sociala si valoarea adaugata;
Toate aceste directii strategice vor contribui si vor asigura sustenabilitatea Blue Air pe termen mediu si lung
Oana Petrescu, Director general al Blue Air, a declarat:
„Ne bucuram sa anuntam o performanta financiara imbunatatita in 2019; atingerea pragului de profitabilitate, dupa trei ani de pierderi financiare datorate unei cresteri operationale accelerate, reprezinta o realizare importanta pentru Blue Air. Avem planuri ambitioase pentru a raspunde si mai bine asteptarilor pasagerilor nostri; strategia noastra de transformare are deja rezultate si a creat premizele sustenabilitatii financiare pentru compania noastra, pe termen lung.”
„Vom continua sa facem din ce in ce mai bine bine lucrurile simple, care conteaza: punctualitatea, eficienta operationala si simplificarea interactiunilor cu pasagerii si partenerii nostri, cresterea organica, actiunea responsabila asupra mediului si, nu in ultimul rand, multumirea pasagerilor, reprezinta prioritatile noastre. Este o perioada de transformare a companiei si nu am fi acum, in acest loc, fara implicarea sustinuta, pasiunea si entuziasmul colegilor nostri. Le multumesc tuturor pentru efortul depus, zi de zi.”
[1] *conform situatiilor financiare preliminare intocmite conform standardelor Internationale de raportare financiara, in curs de auditare