top of page

Blue Air a revenit la profitabilitate in cursul anului financiar 2019, ca urmare a implementarii pro


Bucuresti, 28 octombrie 2019 - Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca dupa numarul de pasageri, anunta rezultatele financiare pentru cele 12 luni incheiate la data de 30 septembrie 2019.

Rezultate financiare*[1]

  • Profitul operational pentru anul financiar 2019 a ajuns la 8.9 mil. euro (fata de o pierdere operationala de 19 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut), cu un nivel al castigurilor inainte de leasing si amortizare (EBITDAR) de 51 mil. euro;

  • Profitul net pentru anul financiar 2019 a ajuns la 3.4 mil. euro (inainte de costurile de restructurare a flotei si operatiunilor), fata de o pierdere de 24.4 mil. Euro in aceeasi perioada a anului trecut;

  • Procentul veniturilor auxiliare din veniturile totale a crescut la 9%, fata de 8% in aceeasi perioada a anului trecut;

  • Veniturile totale pentru cele 12 luni au ramas la un nivel comparativ cu cele din perioada anterioara, de aprox. 390 mil. EUR (fara taxe de pasageri);

Guvernanta corporativa

  • O noua echipa la conducere - al carei mandat in formula completa a inceput in luna mai 2019

  • Mix optim de continuitate in Blue Air si de experienta in domeniul aviatiei si cel financiar;

  • Calificare excelenta pentru atingerea potentialului financiar al Blue Air;

  • Angajata sa asigure cresterea profitabila a companiei.

  • Consiliu consultativ format din personalitati cu vasta experienta si recunoastere in ariile lor de activitate

  • Structura de consultare independenta, aliniata angajamentului Blue Air pentru cele mai bune practici, cu experienta in industrii representative.

Performanta operationala

  • Implementarea noului model de activitate ‘Low-Cost, Low Complexity’ cu focus pe lucrurile importante pentru pasageri

  • Axat pe cresterea veniturilor din produse auxiliare, operatiuni simplificate si costuri reduse

  • Performanta imbunatatita in ceea ce priveste punctualitatea zborurilor

  • Mai buna decat a competitorilor directi

  • Politica centrata pe clienti a condus la o imbunatatire a gradului mediu de incarcare cu pasageri al avioanelor, ajungand la o medie anuala de peste 80% si de peste 90% in timpul verii.

Perspective

  • Ne concentram pe cresterea organica, cu focus principal pe cresterea gradului de satisfactie al pasagerilor.

  • Performanta comerciala va fi imbunatatita prin investitii in digitalizare si IT, venituri crescute din produse auxiliare, reinnoirea flotei si control strict al costurilor;

  • Continuam sa ne bazam pe cei cinci piloni ai performantei noastre: satisfactia pasagerilor, eficienta operationala, implicarea angajatilor, responsabilitatea sociala si valoarea adaugata;

  • Toate aceste directii strategice vor contribui si vor asigura sustenabilitatea Blue Air pe termen mediu si lung

Oana Petrescu, Director general al Blue Air, a declarat:

„Ne bucuram sa anuntam o performanta financiara imbunatatita in 2019; atingerea pragului de profitabilitate, dupa trei ani de pierderi financiare datorate unei cresteri operationale accelerate, reprezinta o realizare importanta pentru Blue Air. Avem planuri ambitioase pentru a raspunde si mai bine asteptarilor pasagerilor nostri; strategia noastra de transformare are deja rezultate si a creat premizele sustenabilitatii financiare pentru compania noastra, pe termen lung.”

„Vom continua sa facem din ce in ce mai bine bine lucrurile simple, care conteaza: punctualitatea, eficienta operationala si simplificarea interactiunilor cu pasagerii si partenerii nostri, cresterea organica, actiunea responsabila asupra mediului si, nu in ultimul rand, multumirea pasagerilor, reprezinta prioritatile noastre. Este o perioada de transformare a companiei si nu am fi acum, in acest loc, fara implicarea sustinuta, pasiunea si entuziasmul colegilor nostri. Le multumesc tuturor pentru efortul depus, zi de zi.”

[1] *conform situatiilor financiare preliminare intocmite conform standardelor Internationale de raportare financiara, in curs de auditare

FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black YouTube Icon

POPULAR POSTS

bottom of page