top of page

Cele mai performante agentii de PR in 2017



Miercuri, 11 Octombrie, in cadrul Galei Biz PR Awards, Revista Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante agentii de PR, editia 2017, un studiu BIZ si Unlock Market Research, aflat la a cincea editie.


Anul 2017 a adus o premiera in cadrul studiului. Doua agentii de PR se situeaza pe locul I, la egalitate: McCann PR, dar si liderul din ultimii trei ani, Golin Romania. Pe locul al doilea in top regasim GMP PR, urmat de locul trei, MSL The Practice. Urmatoarele pozitii sunt ocupate de Graffiti PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, DC Communication, Grayling, BDR Associates Communication Group si The Public Advisors.


Topul agentiilor de PR din Romania este realizat in baza colectarii si analizei indicatorilor care vizeaza masurarea performantelor de business ale agentiilor de PR si a imaginii pe care acestea o au in randul companiilor care platesc pentru servicii de consultanta in comunicare. La fel ca in editiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifre de afaceri, profitabilitate sau fee-uri si nici doar despre evaluari din partea clientilor, ci despre toate acestea la un loc, corelate in baza unui algoritm dezvoltat in parteneriat cu compania de cercetare Unlock.


Metodologia studiului


Topul celor mai performante agentii de PR, editia 2017, este rezultatul corelarii a doua clasamente preliminare, fiecare avand cate o pondere egala (50% - 50%):

• topul performantei in business - realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare avand cate o pondere alocata: cifra de afaceri din 2016 (33%), suma totala a fee-urilor incasate in 2016 (33%), profitabilitatea agentiei – profitul inregistrat in 2016 raportat la numarul de membri ai echipei (17%) – si rata de crestere a cifrei de afaceri in 2016 fata de 2015 (17%)

• topul performantei agentiilor din perspectiva clientilor - realizat pe baza raspunsurilor oferite de un esantion reprezentativ la nivel de industrie alcatuit din clienti ai serviciilor de PR (specialisti si manageri cu expertiza in zona de marketing, PR, comunicare, corporate affairs si CSR, dar si general manageri si antreprenori).


Intreg clasamentul – Top 30 de agentii de PR si toata metodologia care sta la baza cercetarii realizate de Biz si Unlock Market Research se regasesc in Ghidul TOP PR Romania, disponibil in versiune tiparita si pdf online. Cartea poate fi comandata aici: http://revistabiz.ro/bizprawards2017/comanda-anuarul-top-pr/


Ce cuprinde TOP PR Romania:

  • Top 30 de agentii de PR

  • Rezultatelele si metodologia

  • Top agentii dupa cifra de afaceri (patru categorii):

  1. agentii cu cifra de afaceri mai mare de un un milion de euro

  2. agentii cu cifra de afaceri intre 500.000 – 1 mil. euro

  3. agentii cu cifra de afaceri intre 100.000 – 500.000 euro

  4. agentii cu cifra de afaceri sub 100.000 euro

  5. profile a peste 50 de agentii: actionariat, top management, servicii oferite, portofoliu de clienti, premii castigate

Pe baza studiului prezentat in exclusivitate in cadrul conferintei "BizPR Conference", au fost acordate urmatoarele premii:


Best Practice:

  • Cea mai buna capacitate de analiza 2017: GMP PR

  • Cea mai buna capacitate de raportare 2017: MSL The Practice

  • Cea mai buna capacitate de implementare 2017: GMP PR

  • Cea mai creativa agentie 2017: McCann PR


Premiul pentru “Performanta in business” - McCann PR

Categoria: agentii cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro

Premiul pentru “Performanta in business” - PR. IN Grup

Categoria agentii cu cifra de afaceri mai mica de 1 milion de euro

Premiul pentru “Notorietate in PR” - Golin Romania Categoria agentii

Premiul pentru “Notorietate in PR” - Monica Jitariuc Categoria profesionisti

Premiu special: “Recunoastere pentru contributia la dezvoltarea industriei de PR” - GMP PR


Gazda editiei Biz PR Awards 2017 a fost Cabral Ibacka.


Echipa Biz multumeste partenerilor care au facut posibila acesta editie: DC Communication, The Practice MSLGROUP Romania, Golin Romania, Telekom Romania, Urban Beauty Corner, Häagen-Dazs Romania, McCann PR, Disaronno Missoni, Nespresso, The flower guy, GT Grafica si Tipar, Agrafa Advertising, Dulce Boutique si Marbo Trade.


***

Despre Biz

Biz este brandul care reuneste o puternica comunitate de oameni de afaceri, atat online, cat si offline. Revista s-a impus prin realizarea unor importante studii si topuri in parteneriat cu agentii de research, pe cele mai importante domenii de activitate din Romania: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merita sa lucrezi, Topul agentiilor de PR din Romania, Brand Ro sau BizTech.

Biz este unic laureat al Red Dot din Romania. In premiera absoluta pentru Romania, Brandient si Biz au castigat legendarul premiu Red Dot Design Award, cea mai prestigioasa competitie internationala de design, pentru coperta editiei Biz Singapore.

Jurnalistii revistei au lansat puternice campanii de constientizare a valorilor romanesti (Sustinem inovatia, Sunt un taran) sau proiecte unice in lume precum Biz Marketing Xchange, provocarea prin care cei mai importanti directori de marketing din Romania isi schimba, pentru o zi, compania in care lucreaza. O alta inovatie este Biz World, care consta in editii ale revistei realizate integral peste hotarele tarii, in Bruxelles, Londra, SUA, Germania, Singapore, Franta

si Austria.

Biz este un brand unic in mass-media de afaceri din Romania si de 16 ani organizeaza puternice evenimente de afaceri in 9 orase din tara si 8 capitale din lume, de pe 3 continente.

www.revistabiz.ro


Despre Unlock Market Research

Unlock este o companie de consumer know-how si cercetare de piata cu capital 100% romanesc, infiintata in 2008. Unlock este specializata in studii de strategie de brand si marketing cultural, centrate pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii si branduri care sa contribuie la cresterea clientilor pentru care lucreaza. Calitatea proiectelor companiei a dus la recunoasterea acesteia dincolo de Romania, Unlock coordonand in prezent cercetari internationale, nu doar locale. Unlock este frecvent numit ca partener strategic in numeroase cazuri de Effie, cei mai multi dintre clientii sai fiind de altfel si premiati. La sfarsitul anului 2014 Unlock a trecut printr-un proces de repozitionare si schimbare de logo, transformandu-se in agentie de consumer know-how integrat (cercetare de piata, data mining, pozitionare de brand, insight generation, consumer trends innovation). Unlock se adapteaza astfel la noile reguli de marketing care vizeaza raportarea la om in totalitatea sa, si nu doar din rolul de consumator al unei categorii. Noul scop al agentiei este acela de a-ti ajuta clientii sa-si creasca cota de piata fiind relevanti pentru consumatorii de azi, tehnologizati, super informati si mult mai increzatori in fortele proprii. Unlock ajuta brandurile sa creasca si sa schimbe lumea in bine, pentru oameni. www.unlock-research.com



FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black YouTube Icon

POPULAR POSTS

bottom of page